Home

Windows uppdatering hänger sig

Windows Update fungerar inte - Så löser du det

1. Precis som i tidigare versioner av Windows kan dock Windows Update stundtals strula även i Windows 10. Ibland låser sig nedladdnings- eller uppdateringsprocessen helt och bara står och tuggar utan att något händer. Ibland tvärvägrar Windows Update installera en viss uppdatering och skyller på att uppdateringen inte kunde.
  2. Windows Update låser sig Konfigurerar uppdateringar. 37% är slutfört - stäng inte av datorn. Så brukar det se ut när Windows installerar uppdateringar. Det händer dock att uppdateringen inte slutförs utan fastnar under vägen. Med det här går det att fixa irriterande fel i Windows Uppdatera
  3. Om datorn hänger sig så behöver du högerklicka på aktivitetsfältet, För att undvika detta är det viktigt att du alltid kör Windows uppdateringar när det finns. Om du gör det så kommer dina drivrutiner i de flesta fall uppgraderas samtidigt. Steg 3:.
  4. Hej alla forumister. Jag har tydligen inte ett unikt problem men jag hittar ingen solution heller så jag provar att göra ett inlägg här iallafall. Jag har en dator med windows 10 Pro v1803 Problemet här är att datorn random fryser sig, jag behöver inte göra något speciellt för att det ska hända..
  5. WUSA hänger sig när du installerar en uppdatering i Windows 8.1 eller Windows Server 2012 R2 Symptom. När du installerar en uppdatering som används av Windows Update fristående Installer (WUSA) i Windows 8.1 eller Windows Server 2012 R2 fryser Wusa.exe processen
  6. Under sommaren har operativsystemet Windows 10 firat ett år. Och då passade Microsoft på att köra ut en rejäl uppdatering av systemet, Anniversary Update. Men det har inte varit utan problem. Rapporter om datorer som fryser, eller hänger sig, har kommit in efter att uppdateringen installerats

Windows Update låser sig Pctidningen

Hade själv problem med en uppdatering i Win10 som inte ville installera sig via Windows update. Hittade då att om du bara vet Knowledge Base numret (typ KB4010672) så kan du ladda ner dem manuellt från Microsoft och helt hoppa över Windows update. Funkade utmärkt för mig, uppdateringen som var omöjlig den vanliga vägen gick perfekt Lär dig hur du använder Windows 10 fullt ut. Få ut mesta möjliga av de senaste funktionerna i Windows 10 med användbara tips från Microsoft HP stationära datorer - Datorn låser sig eller fryser (Windows 10, 8) Detta dokument avser HP-datorer med Windows 10 eller Windows 8. Följ stegen i det här dokumentet om Windows slutar att svara på kommandon med musen och tangentbordet, om inget rörs på datorskärmen eller om muspekaren snurrar konstant

Windows uppdatering hänger sig Datorn hänger sig när du ansluter en USB-enhet i Windows 8 . I Bilder går det nu att göra bildspel och kombinera videoklipp, bilder och musik till filmer som kan delas med andra. En annan nyhet är att uppdateringar av Windows kan sättas i pausläge för att de inte ska störa i onödan Under installering av Windows-uppdateringar. Se följande artikel för hjälp om din dator hänger sig under installering av Windows-uppdateringar: 2700567Windows Update låser sig när du installerar uppdateringar i Windows 8, Windows 7 eller Windows Vist Windows låser sig ofta I den här artikeln behandlar vi vad man skall göra om datorn hänger sig eller helt slutar svara på knapptryckningar och musrörelser. Ett enkelt sätt att avgöra om datorn är i det här tillståndet, är att trycka på Num Lock-knappen på tangentbordet och se i fall Num Lock lampan slås av och på

Datorn hänger sig så varken tangentbord eller mus funkar när datorn stått oanvänd några minuter. Trodde det hade med något virus att göra. När jag använder datorn försöker jag hålla igång med tangentbord eller mus för att datorn inte ska hänga sig. Ibland startar den om av sig själv och ibland är jag tvungen att stänga av och starta om själv Outlook svarar inte eller Outlook låser sig när du öppnar en fil eller skickar e-post. 2020-10-10; 12 minuter för att läsa; Gäller för: Outlook 2019, Outlook 2016, Outlook 2013, Microsoft Outlook 2010, Outlook 2010 with Business Contact Manager, Outlook for Office 36 Det ska röra sig om en bugg som drabbar de som installerat Windows 10 på en ssd-disk, men lagrar applikationer och data på en annan enhet. Ingen officiell lösning på problemet finns ännu att tillgå, och Microsoft rekommenderar drabbade att gå tillbaka till en tidigare version av Windows 10 I vanliga fall gör en uppdatering Windows 10 bättre, men med den nya uppdateringen KB4524244 är det tvärtom. Den kan i värsta fall låsa datorn

Killsteal.se - Så gör du när datorn hänger sig (Enkel guide

Under sommaren släpptes uppdateringen Anniversary till Windows 10, en uppdatering som förde med sig massor med uppdateringar. Men tydligen har många också drabbats av problem med operativsystemet. Ny Teknik skriver att flera användare har problem med att datorerna, inför de automatiska uppdateringarna, låser sig. Bland annat rapporterar Datorbutiken i Piteå att de har hjälpt över 50. Microsofts senaste uppdatering Anniversary har inte bara fixat buggar i systemet. Den har också fått datorer att låsa sig helt Använd Windows Aktivitetshanterare för att stänga program som kan orsaka att datorn hänger sig. Öppna Aktivitetshanteraren genom att trycka på tangenterna Ctrl + Skift + Esc . Om Aktivitetshanteraren inte öppnas går du vidare till steget Använda Systemåterställning i felsäkert läge Datorn hänger sig - Windows 10 - Eforu . Vid avstängning. När datorn hänger sig vid avstängning kan det bero på felaktig maskinvara, felaktiga drivrutiner eller skadade Windows-komponenter. Så här löser du problemen: Kolla efter uppdateringar för programvara och drivrutiner från din datortillverkare Uppdateringen som släpptes den 25 januari påverkar både 32-bitars och 64-bitarsversionen av Windows 7 samt Windows Server 2008 R2. - Jag installerade uppdateringen och min dator hänger sig när Windows börjar laddas skriver en användare på Microsofts supportforum. - Jag upplevde samma problem på min splitternya laptop

Datorn hänger sig - Windows 10 - Eforu

1. Jag gjorde en Windows 10-uppdatering nu, den senaste. Datorn startar sedan inte. Ett felmeddelande kommer - systemfel, vill återställa systemet, men det verkar nu ha havererat, då allt låst sig. Datorn är en äldre Acer Extensia 5220. Innan detta hade den gjort en hel del uppdateringar och allt fungerade, men den nu sista pajade systemet
  2. Oftast fungerar allt som det ska, men ibland så hänger det sig eller laddar inte ner uppdateringarna på rätt sätt. Det förekommer också att uppdateringar försöker att installeras om och om igen utan att lyckas. I denna guide får du hjälp med hur du löser alla problem som har med Automatiska uppdateringar och Windows Update att göra
  3. Systemet låser eller hänger sig. Om datorn plötsligt slutar svara när du använder Windows kan ett systemlåsningsfel ha uppstått. Det finns steg du kan vidta för att upptäcka orsaken till systemlåsningar

Datorn hänger sig Hej, jag byggde en dator för nu ett och ett halvt år sedan och den senaste veckan så har den helt plötsligt hängt sig och jag kan inget göra. Varje gång den hängt dig är när jag ska ansluta till mitt wifi Där laddar den ner uppdateringen och sedan hänger en sig, dvs den står bara och snurrar. Jag får inte samma problem när jag väljer att återskapa ifrån iCloud, men mina kunder är världsämst på att säkerhetskopiera sin information, så blir liksom ett extra moment varje gång man ska installera en ny telefon ifall man först så öka iCloud lagringen och sen säkerhetskopiera telefonen

WUSA hänger sig när du installerar en uppdatering i

Windows undviker att starta om sig självt mellan dessa tider. Det finns också de utförliga Avancerade Inställningar som låter dig: Välja om du vill hämta uppdateringar över begränsade anslutningar (t.ex. mobildata där användningen har ett tak). Aktivera eller inaktivera en påminnelse när Windows startar om för en uppdatering Jag gjorde en uppdatering på min iphone 4 igår. OBS, Inte kopplad till datorn. Men mobilen har nu hängt sig i uppdateringsfasen. Jag ser alltså bara äpplet och strecket under som visar hur långt jag kommit i uppdateringen Du startar Microsoft Outlook 2016 och det hänger sig i bearbetnings stadiet på Start skärmen. Outlook startar aldrig helt. Lösning. Problemet har åtgärd ATS i följande uppdateringar: Office-version 16..7369.2015 för Office 2016 Klicka-och-kör-utgåvor. Mars 2017 uppdatering för Microsoft Installer (MSI)-baserad version av Office 2016

Bugg i Windows 10 får hela datorn att hänga sig - TechWorl

Windows 10 update fastnar - Microsoft Windows

Hej, Har problem med två appar vars uppdateringar via Market har hängt sig. Körde en update och fick batteritorsk mitt i, i med laddare -.. Kontrollera uppdatering BankID säkerhetsprogram kontrollerar själv regelbundet att det är uppdaterat och uppdaterar sig självt vid behov. Du behöver bara bekräfta att en installation ska göras Hänger sig vid installering av uppdatering 14 Mar 2013, 10:09 513 0 1. Snack TV-spel; Datorspel; TheBear. 14 Mar 2013, 10:09. Antar att här hänger en del som är duktiga på datorer. Jag har följande problem. Skulle som vanligt.

UPPDATERING: Sony var snabba med att plocka ner uppdateringen som verkade ställa till problem för folk med stora hårddiskar. Via Twitter meddelade de att de arbetar på en lösning. Sony har släppt en uppdatering (4.45) till Playstation 3 som det verkar vara en del problem med. Många användare på Sonys officiella Playstation-forum har skrivit att hela deras system har hängt sig efter. Appar med tillgängliga uppdateringar markeras med texten Uppdatera. Om det finns en uppdatering trycker du på Uppdatera. Åtgärda problem med en Android-enhet som låser sig eller slutar att svara; Åtgärda problem med att skärmen inte fungerar som den ska på en Android-enhet Windows XP har varit i bruk i över 12 år men den 8 april slutar Microsoft komma med uppdateringar till operativsystemet. Det här känner också kriminella till och ser nu en massiv datasäkerhetslucka uppenbara sig. För den som vill fortsätta vara skyddad mot exempelvis virus och dataintrång gäller det i många fall att köpa en helt ny dator Teknik. Microsofts senaste uppdatering Anniversary har inte bara fixat buggar i systemet. Den har också fått datorer att låsa sig helt. När nya operativsystemet Windows 10 lanserades för. Windowsprogram hänger sig kort stund Ibland i t.ex. Utforskaren i Windows när man öppnar en mapp, så blir det cirka tio sekunders fördröjning då inget händer och programmet inte svarar. Eller när en fil ska sparas i nåt program, då stannar programmet och visar svarar ej i ca tio sekunder

Många hänger kvar på operativsystemet Windows 7 trots att det tidigt nästa år kommer förlora sitt säkerhetsstöd för Microsoft och nu ska operativsystemet börja visa notifikationer i fullskärm angående uppdatering till Windows 10. Nu när slutet för säkerhetsstödet närmar sig kommer utvecklaren lägga i nästa växel Datorn hänger sig hela tiden - Microsoft Community . Min dator hänger sig hela tiden sedan en. Datorn är en 3 år gammal Dell och jag har Windows 8.1.. Som svar på inlägget från Andre_H på augusti 7,

Fråga Jag har problem med Outlook i Office-paketet 365. Ofta kommer det upp att programmet inte svarar och skärmen blir transparent mjölkvit. Övriga Office-program fungerar utan problem. Oftast hänger sig datorn efter denna fadäs och jag måste göra en hård omstart. Jag kör Windows 8.1 med alla uppdateringar och jag har uppdaterat alla drivrutiner [ Om uppdateringen försöker installera, men stannar eller verkar ha hängt sig. Du lämnar Macen efter att ha kört igång uppdateringen, men när du kommer tillbaka efter någon timme är den fortfarande inte klar, och verkar bara stå och tugga iPhone hängt sig - svarar inte. Om din iPhone hängt sig, ikonerna svarar inte, knapparna svarar inte och ingenting fungerar kan det bero på att programvaran låst sig. Eftersom det inte finns någon strömbrytare på telefonen som manuellt stänger av strömmen kan detta vara ett problem

Använda de senaste funktionerna i Windows 10 Microsof

HP stationära datorer - Datorn låser sig eller fryser

Om du upplever att en pågående uppdatering hänger sig trots att du startat om bilen, vänligen besök en auktoriserad Volvoverkstad för att få detta åtgärdat. Installation av för många appar. Utrymmet för appar är max 10 GB. Om minnet har fyllts, går det inte att genomföra uppdateringar från bilen kan i vissa situationer medföra att BISP hänger sig och kan behöva avslutas t.ex. i Windows Aktivitetshanterare. Systemet tillåter inte fler än 20 BankID i en BISP. Detta är avsiktligt. BISP 7.3 kan fortsatt använda de 20 första (i bokstavsordning). Tidigare problem om man en gång har haft fler än 20 BankID är löst i BISP 6.0.1

Windows uppdatering hänger sig — dottern har låst

Felsök att Windows 8

Min TelldusCenter har börjat hänga sig så fort jag drar igång den. Detta uppkom helt plötsligt efter en windows-uppdatering som kördes idag. Spelar ingen roll om jag installerar om 2.1.1 den hänger sig ändå. Är det någon vänlig själ som har några tips på grejer man kan testa? Windows 2008r2 är det jag använder Om bilden hänger sig men ljudet fortsätter att låta när du tittar tyder det oftast på att information som lagras på din enhet måste uppdateras. Windows kommer att söka efter uppdateringar. Om det inte sker väljer du Sök efter uppdateringar (Check for updates) Flera fjärrkontrollskommandon i en snabb sekvens kommer att sparas i TV:ns internminne och kommer att utföras i samma ordning som de gavs. Det kan göra att TV:n svarar långsamt, hänger sig eller t.o.m startar om. • En app som anbänder mycket av TV:ns minne för att buffra (videoströmningsappar) kan få TV:n att hänga sig eller starta om

Macbook Pro hänger sig - här är lösningen - MacWorld 10 problem med macOS Big Sur och att lösa dem Om din iPhone hänger sig vid uppdatering - så gör du Docken hänger sig så snart man startar/högerklickar/drar något till den. Finder låser sig så fort man försöker välja Tvångsavsluta eller något annat alternativ. Det går inte att starta några som helst program (vill få igång Aktivitetskontroll, men icke)

Hej alla Jag har ett stooort problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med. Jag formatterade om min MacBook Pros hårddisk och installerade om Mac OS SnowLeopard igår och allt gick bra, OS startade upp och hittade snabbt några nya uppdateringar på cirka 1,2 GB. Jag valde att inte installera. Apple TV 2 hänger sig under uppdatering. Tråden skapades 2013-05-29 och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs 2013-05-29. 1. Skriv svar. 2013-05-29 18:57 #1. planB iPhone- appar som hänger sig vid uppdatering?!! Mån 21 feb 2011 11:17 Läst 6366 gånger Totalt 2 svar. emma enhörn­ing. Visa endast Mån 21 feb 2011 11:17. Windows Update tar bort uppdateringar. Framöver kommer Windows 10 att hålla koll på din dator efter att du installerat en uppdatering. Skulle problem uppstå, kommer operativsystemet helt enkelt avinstallera uppdateringen. Såvida du inte själv gör det manuellt, kommer Windows inte att ominstallera uppdateringen förrän efter en månad Min dator bara hängde sig, har testat att starta om den och till o med koppla ur den under natten. När jag sätter på den igen bara fryser bilden sig precis efter att jag loggat in, den frös en gång när windows startades med, när bilden är framme som visar att windows startar

(Windows 10) Photoshop hänger sig i viloläge; Photoshop hänger sig efter 323 storleksändringsåtgärder i macOS Sierra; Vi har gjort några fler små uppdateringar för att implementera din feedback och åtgärda fel eftersom vi kontinuerligt arbetar för att förbättra din upplevelse av Photoshop Storleken för uppdateringsfilerna skiljer sig och beroende på vilken version av Windows du har på din dator, och uppdateringar som du vill göra. Till exempel om du har Windows 8, måste du 3000 MB ledigt utrymme att installera 32-bitarsversionen av Windows 8.1 och 3850 MB tillgängligt utrymme att installera 64-bitarsversionen av Windows 8.1 Ibland hänger/ låser sig datorn även när jag sitter vid den..Tack för länken ska kolla den också .Men det kanske bara är en nyintstallation som gäller. Denna dator är in köpt Mars 2014 så den är ganska ny ( tycker jag).Provade att installera windows 10 men då blev att mycket sämre så jag gick tillbaka till 8,1

Video: Windows låser sig ofta - FixaDator

WebDrive kan inte nås efter uppdatering av Windows. Observera att för Windows 10 krävs WebDrive version 2017 eller senare! MS Office hänger sig när dokument sparas i WebDrive ; Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid. Idag hände samma sak, och när jag startade om ville Windows att jag skulle starta Startreparationen, vilket jag gjorde. Problemet är nu att själva Startreparationen står och matar hela tiden utan att nånting händer (lät den stå i 3 timmar tidigare idag), och när jag startar i normalt läge hänger sig datorn under uppstarten Hur man blockerar Windows 10 Uppdateringar och drivrutinuppdateringar. Microsoft vill att Windows alltid ska vara uppdaterade. Slutanvändaren har. inget alternativ att stänga av Windows-uppdateringen eller inaktivera den. Uppdateringen sker automatiskt och användaren har ingen kontroll över den Routern hänger sig vid hämt av uppdateringar : 2006-06-15 11:57 : Hej! När jag ska hämta uppdateringar hänger sig min router så jag får starta om den. Försöker jag ett antal ggr så går det till slut. Jag har en Netgear WG311T router. Jag har två datorer och det händer samma sak från båda

Windows 8.1 Update är en kumulativ uppsättning av säkerhetsuppdateringar, kritiska uppdateringar och uppdateringar. 03 Uppdatering för Windows 7 för x64-baserade system (KB2729094 Windows 8 hänger sig. MattePluggis Medlem. Offline. Registrerad: 2013-08-28 Inlägg: 544. Windows 8 hänger sig. Hej det är så att när jag försöker starta datorn så fastnar det på välkommen, det finns en ring under som snurrar. Sedan så finns det en profilbild, bredvid den står mitt namn och under min email

För Windows 7. Klicka Start, Alla program, Tillbehör, Systemverktyg, och där väljer du Diskrensning. Välj vilken enhet du vill rensa och tryck OK för att gå vidare. För Windows 8 eller Windows 10 så klickar du i sökrutan och skriver diskutrymme utan citattecken och klickar fram verktyget för diskrensning Ge matbordet en uppdatering med en duk eller löpare som gör rummet snäppet mer ombonat. Välj en variant med röda detaljer för mysig julstämning, eller satsa på en monokrom variant om du föredrar det minimalistiska stuket. 3. Häng upp en kran

Gabe Newell föredrar Xbox Series X framför Playstation 5. Rykten om World of Warcraft till konsoler avfärdas. Ryzen 7 4700G spänner musklerna i Doom Eterna Hej ! Min dator hänger sig, det börja med att skärmen ''fryser''. Musiken fortsätter att spelas, jag kan inte röra musen, och tangentbordet reagera inte. Efter ett tag sluta musiken också,fortfarande fryst skärm. Och sen fortsätter allt som vanligt. Väldigt irriterande. Jag få det här meddelandet på ''händelse loggen'' Är det någon hårdvara i datorn som ska bytas Visste inte riktigt om tråden skulle i hårdvara eller mjukvara, flytta tråden om det blir fel. Igår så skulle jag starta datorn, men så fort den går till loading windows så fastnar den där,musen och tangentbordet lyser, och windows loggon rör sig på skärmen. Men ingenting händer, jag har väntat i en timme, men ingenting alls

Mus och tangentbord fungerar inte i Windows 10

inte ha rätt uppdateringar på din Windows Vista- installationen kan orsaka oväntade problem . Exempelvis kan skärmen flimra eller du kan uppleva hänger sig när man försöker använda datorn . Genom att uppdatera Windows Vista , kan du lösa dessa problem Router hänger sig? Postades av 2006-04-10 22:07:39 - Thomas Roman, i forum nätverk, lan/wan, Tråden har 6 Kommentarer och lästs av 2364 personer2006-04-10 22:07:39 - Thomas Roman, i forum nätverk, lan/wan, Tråden har 6 Kommentarer och lästs av 2364 persone Apple säger att man har kunnat åtgärda mjukvaruproblemen, men har också gått ut med instruktioner för hur man kan återställa sin Ios-pryl om den har låst sig efter uppdateringen: 1. Anslut din Iphone eller Ipad till din pc eller mac-dator. 2. Starta programmet Itunes. 3

Outlook svarar inte eller Outlook låser sig - Outlook

Tjena! Igår så installerade jag Windows XP på min laptop då jag inte ville ha kvar Windows 7 då det tog för mycket. Aja, nu när jag surfar och sånt så upplever jag fryslagg, allt fryser förutom Windows 10 October 2018 Update. Som jag skrev ovan kommer oktober-uppdateringen med en funktion som låter dig spara urklipp i molnet, för att synkronisera dem över Internet mellan din datorer.Säg att du har en stationär huvuddator och en bärbar, kanske en Surfare.. Du surfar på din laptop och snubblar över en bit text som du vill recitera i en bloggpost XP installationen hänger sig... Tråden skapades 2008-11-24 och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs 2008-11-25. 1. Finns en uppdatering: Apple - Downloads - Firmware & Hardware - Keyboard Software Update 1.2. Kan du inte köra bara med musen då? Anmäl Ändra Gilla Svara

Microsoft kämpar med Windows 10-bugg som fryser hela

Tidigare kunde elever av misstag genom att klicka för snabbt, få programmet att hänga sig. Nu är detta spärrat. Vidare fanns små Nya Trädet uppdateringar och vanliga frågor - En ny programfil för Nya Trädet Sökväg till mappen med elevdata i Windows 7 Har provat alla knep som finns på nätet med uppdateringar av GoPro Desktop, .NET-rutiner, grafikdrivare, Visual C++ 2008, virusskydd, admin-rättigheter etc etc etc. Har även provat på en liknande Windows-maskin och den hänger sig på exakt samma sätt

Kontakta Miss Hosting support, vi har öppet året runt varje dag för att kunna hjälpa dig på bästa sätt! Du når oss via telefon och e-post när som helst Klicka på Uppdateringar längst upp i App Store-fönstret. Klicka på Installera om det finns några iTunes-uppdateringar. Om du har en pc. Om du inte har iTunes installerat på datorn kan du hämta det från Microsoft Store (Windows 10). Hej Jag installerade senaste uppdateringarna till alla CS5 programmen och nu så hänger de sig i splash-screenen. Programmen fungerade felfritt dagen innan. Premiere hänger sig vid Loading importerRED.prm och After effects vid Initializing MediaCore. Jag har googlat lite och hittade en tråd på adobes hjälpforum där de sa att man skulle ta bort innehållet i mediacore mappen eller ta.

• Köpa trä för snickeri.
  • Böhm catering kolkwitz.
  • Medulloblastom grad 4.
  • Checking your ancestry.
  • Dressyrprogram fälttävlan debutant 2011.
  • Vad heter tecknet # på engelska.
  • Duisburg nightlife.
  • Makar synonym.
  • Solstickan poster guld.
  • Byta glas på klocka göteborg.
  • Making pie chart.
  • Fahrradladen plagwitz.
  • Kamera tillbehör canon.
  • Line skis.
  • Multiroom högtalare.
  • Loppis täby 2018.
  • Oikeutta eläimille seinäjoki.
  • Roliga pest eller kolera frågor.
  • Ab wann flirtet ein mann.
  • Atomium brussel.
  • Fahrrad bielefeld gebraucht.
  • Vantrivs med kollegor.
  • Wildkamera conrad.
  • Al pitcher draken.
  • Cheval liberte enhästars.
  • Wargaming models.
  • Slush conference helsinki 2017.
  • Gå ner i vikt med magneter.
  • Pwc partner lön.
  • Idrottsboken värde.
  • Nyproduktion hyresrätter karlstad.
  • Superscript 2.
  • München sehenswürdigkeiten winter.
  • Volkswagen suv begagnad.
  • Fria liberaler i svenska kyrkan uppsala.
  • Largest sport usa.
  • Bilder sonnensystem.
  • Tonskala do re mi fa so.
  • Bartenderutbildning stockholm pris.
  • S calcium normalvärde.
  • Hur berättar man för sina föräldrar att man har flickvän.